Review: Průvodce ztracených

Průvodce ztracených by Ilka Pacovská
My rating: 5 of 5 stars

Již pátý díl ze série Sedmý smysl, která mě od začátku okouzlila a prozatím stále pohlcena příběhem ze světa čar a magie. Jsem ráda, že se vyprávění stočilo novým směrem, opustilo ústřední trojici přátel a začalo se věnovat dalším velmi zajímavým postavám. Do popředí se tak dostávají rozjívená dvojčata známá již z předchozích dílů, ale především jsou na scénu uvedeny noví mladí dobrodruzi. Příběh se tak začíná větvit, dostává na obrátkách a dokáže pohltit leckterého dobrodružného knihomila. A i přestože je to příběh určený především dětským čtenářům, není příběh vůbec růžový a bezstarostný. Naopak se tu objevuje pár umírajících a nejsou to všechno jenom padouši. Příběhy malých kouzelníků a jejich neohrožených přátel tak nadále zůstává na seznamu mé oblíbené české fantasy a opět jsem hodně zvědavá na další pokračování.

Ukázka z knihy (nedoporučuji číst, pokud jste nečetli předchozí díly):

Konečně tu byl únor a vytoužené dva týdny prázdnin. Gáagra svolila, aby se Sam společně s dědou a Tomem podíval domů. Toma si ale pozvala do své místnosti ve věži ke konzultaci mezi čtyřma očima.

"Tvůj bratr si vede dobře. Bohužel to neznamená, že je všechno v pořádku," řekla důrazně, "jakmile se vzdálíte z území Airbowanu, náš magický vliv, který věžní jeho ducha v těle, hodně zeslábne. Tam u vás bude mít Sam dostatek sil k tomu, aby opustil tělesnou schránku, bude-li chtít. Nedovol mu to! Hlídej ho každou minutu, každou vteřinu a nedovol mu to!

"Ale co když v noci usnu, nebo si bude muset některý z nás odskočit za potřebou?" nejistě namítl Tom. "Proto jsem si tě sem pozvala. Nosíš na krku poměrně mocný amulet. Jestli souhlasíš, přidám ti k němu malý hlídací kámen s napojením na tělo tvého sourozence. Amulet znásobí schopnosti kamene, a bude-li cokoliv se Samem v nepořádku, upozorní tě. To však nestačí. Ty sám potřebuješ hodně energie k tomu, abys bratra zarazil, kdyby se ti nedařilo ho přesvědčit po dobrém. Naučím tě mocné vázací kouzlo. Správně nepatří do dětských rukou, ale ty jsi aktivní průvodce, proto doufám, že budeš dostatečně zodpovědný při jeho užití. Naučím tě ho bez nároku na honorář. Smíš ho vyvolat jen v nejvyšší nouzi, když už nebude jiná možnost. Bytost, proti níž ho použiješ, bude tvůj magický zásah považovat za znásilnění osobnosti a bude k tobě pociťovat nenávist. Účinnost kouzla je přibližně jeden týden, pak se musí obnovit."

"Je to stejné kouzlo, kterým jste bratra přinutily k setrvání v lidském těle?"

"Ano. A před odjezdem ho samozřejmě obnovíme. První týden pobytu u vás by měl probíhat bez komplikací. Ale potom už bude aktivní jen malá zbytková část. Proto musím kouzlo naučit i tebe. Ideální by bylo, kdybys ho vůbec nemusel použít a kdyby tvůj bratr zůstal ve svém těle dobrovolně. Snaž se ho zabavit, rozveselit, ukázat mu, že život je natolik hezký, že stojí za to vydržet a vrátit se zpět do lidské existence."

View all my reviews