Review: Lolito

Lolito by Ben Brooks
My rating: 1 of 5 stars

Tohle bylo jako co? Nechápu vyšší smysl toho, proč kniha vůbec vznikla, natož aby byla označena jako bestseller! Nějak nechápu, jak někdo s mozkem na správném místě může o tomhle paskvilu říct, že to bylo super cool čtení. Není! Dobrého čtení je na téměř 300 stranách ještě méně než šafránu, příběh nedává smysl, některé pasáže jsou pouhou prachbídnou snahou šokovat, ale hlubší význam naprosto chybí. Vlastně máte dojem, že život patnáctiletého Brita je jenom o chlastu, sexu, občasných drogách, smutcích z rozchodů a ujetých koníčkách. A kromě toho je už jenom smrtelně nudnej. To už si radši přečtu Jiráska, než dát znovu šanci tomuto mladému autorovi. Tohle se zkrátka hodně nepovedlo. A překladatelský bonus nakonec, slovo potencionální opravdu neexistuje!

Ukázka z knihy:

Do vyhledávače v mámině počítači naťukám "těžká deprese". Prý pomáhá jíst hodně zeleniny a chodit ven. Tak těžkou depresi asi nemám. Zkusím "autismus". Ten taky nemám. Napíšu "rakovina". Napíšu "Alice Callowayová je kráva nebeská." Napíšu "jak se vytratit". Spousta lidí tu popisuje skok ze střechy, předávkování se léky na spaní nebo další zřejmě dost bolestivé aktivity, které vyžadují kuráž a taky auto.

Na internetu se dočtu, že v Japonsku existuje les, kam lidé ve velkém chodí páchat sebevraždu. Přivážou barevný provázek ke kmeni stromu a cestou ho odmotávají pro případ, že by si vše rozmysleli a potřebovali najít cestu ven. Les je provázky doslova propletený. Připomíná muzeum plné diagonálních laserovách paprsků proti krádežím. Mezi stromy procházejí dobrovolníci, kteří hledají těla mrtvých i ty , kteří se chtějí k mrtvým připojit, ale ještě si tím nejsou stoprocentně jistí. V lese stojí spousta prázdných stanů, na parkovišti zase starých aut.

Představím si, jak se v lese potkají dva zklamaní lidé, zamilují se do sebe, vyjdou ven a žijí šťastně navždy. To by byl film. Romantická komedie prošpikovaná vtipy o smrti. Motto by znělo: "Občas, když člověk nemá co ztratit, najde všechno." Hudba by byla od Sigur Rós.

View all my reviews