Review: Vesaliovo tajemství

Vesaliovo tajemství by Jordi Llobregat
My rating: 4 of 5 stars

Jo, nakladatelství Host a jeho výběrové tituly opět nezklamali. Naopak, velmi, velmi nadchli a potěšili. V záplavě krvavých a krví nasáklých stránek severských kriminálek se tenhle barcelonský román dost vymyká a směle bych tvrdila, že i vyčnívá z davu. Přiznávám, lehce se s tímto populárním trendem svezl, i na jeho stránkách objevíte nejednu mrtvolu, ale vše je tak nějak decentnější, stylovější a krásně zasazené do reálií končícího 19. století. Musím se přiznat, že při čtení knihy jsem dost často měla nutkání si popisovaná místa hledat na mapě v počítači, bavilo mě srovnávat současný vzhled Barcelony s tou, která se právě chystá na Světovou výstavu. Zároveň příběhy tří hlavních protagonistů jsou precizně vymyšlené, byť jejich vlastní tajemství nejsou čtenáři až tak skrytá, jak si možná autor myslel. Nicméně to ale nikterak neubírá na čtivosti, bavilo mě si představovat různé životy lidí a jejich vliv na okolí. Myslím, že si to dnes jen málokdo umí představit a tahle kniha je právě o tom a pak taky o vraždách. A byť jsem si vraha tipla v závěrečné třetině, konečné rozuzlení a vyvrcholení je hodně velká hltačka stran, takže nedoporučuji dočítat knihu ve večerních hodinách, nebudete se moci odtrhnout. Byla jsem hodně spokojená, ráda jsem se na chvíli zabydlela v Barceloně konce 19. století, kdy se do ulic pomalu dostávala elektřina a město samotné zažívá jedno z období průmyslového rozmachu a tím i přílivu obyvatel, kteří se snaží na ulici přežít jak se dá. Takže nejen obsahově, ale i objemově (více jak 460 stran) je opravdu na co se těšit.

Rok vydání: 2016
Nakladatel: Host
Překlad: Lada Hazaiová